Zidani Most, vzhodno od Ljubljane, je bil železniško križišče, kjer sta se stikali progi z Dunaja (pogled proti severu) in iz Beograda (z desne). Po obeh so proti Ljubljani brzeli vlaki z domačimi in tujimi izseljenci (na razglednici v levo).
Zidani Most, vzhodno od Ljubljane, je bil železniško križišče, kjer sta se stikali progi z Dunaja (pogled proti severu) in iz Beograda (z desne). Po obeh so proti Ljubljani brzeli vlaki z domačimi in tujimi izseljenci (na razglednici v levo).
Dolenjski kolodvor na vzhodnem vstopu v Ljubljano je bil zadnji pred glavno železniško postajo. Mnogi slovenski izseljenci, ki so prihajali z vzhoda (Dolenjske), so tu izstopili in se peš odpravili skozi mesto do kolodvora v občini Spodnja Šiška, ki ni spadala pod mestno jurisdikcijo. Tu so ponovno vstopili na vlak proti izbranemu izhodnemu pristanišču. Zakaj v Spodnji Šiški? Da so se izognili mestnemu policijskemu nadzoru.
Dolenjski kolodvor na vzhodnem vstopu v Ljubljano je bil zadnji pred glavno železniško postajo. Mnogi slovenski izseljenci, ki so prihajali z vzhoda (Dolenjske), so tu izstopili in se peš odpravili skozi mesto do kolodvora v občini Spodnja Šiška, ki ni spadala pod mestno jurisdikcijo. Tu so ponovno vstopili na vlak proti izbranemu izhodnemu pristanišču. Zakaj v Spodnji Šiški? Da so se izognili mestnemu policijskemu nadzoru.
Glavna ljubljanska železniška postaja s številnimi fijakarskimi vozovi, ki so vozili potnike v mesto.
Glavna ljubljanska železniška postaja s številnimi fijakarskimi vozovi, ki so vozili potnike v mesto.
Državni kolodvor v občini Šiška.
Državni kolodvor v občini Šiška.
Železniška postaja v Trbižu (Tarvis).
Železniška postaja v Trbižu (Tarvis).
Reklamna razglednica trga pred železniškim kolodvorom v Baslu, kjer na desni vidimo glavno agenturo ladijske družbe Compagnie Générale Transatlantique. Na stavbi omenjene družbe je med drugimi napis v slovenščini: »Izseljevanje«.
Reklamna razglednica trga pred železniškim kolodvorom v Baslu, kjer na desni vidimo glavno agenturo ladijske družbe Compagnie Générale Transatlantique. Na stavbi omenjene družbe je med drugimi napis v slovenščini: »Izseljevanje«.
Gare du Nord v Parizu je bila postaja za smer proti severu.
Gare du Nord v Parizu je bila postaja za smer proti severu.
La Gare St. Lazare v Parizu je bila najpomembnejša za pot slovenskih izseljencev po t. i. »francoski črti«, ki je vodila od Ljubljane skozi omenjene železniške postaje do Le Havra oz. Cherbourga na obali Atlantika.
La Gare St. Lazare v Parizu je bila najpomembnejša za pot slovenskih izseljencev po t. i. »francoski črti«, ki je vodila od Ljubljane skozi omenjene železniške postaje do Le Havra oz. Cherbourga na obali Atlantika.
Železniška postaja v Le Havru.
Železniška postaja v Le Havru.
Vlak je izseljence pripeljal na pomol (La Gare Transatlantique), kjer so skozi kontrolo (service de l'Emigration, Enregistrement) vstopili neposredno na parnik.
Vlak je izseljence pripeljal na pomol (La Gare Transatlantique), kjer so skozi kontrolo (service de l'Emigration, Enregistrement) vstopili neposredno na parnik.
Naslovnica voznega reda (1. oktobra 1910) s prihodi in odhodi vlakov v Ljubljano in iz nje. Bodite pozorni na število vlakov v smereh proti Dunaju, Trstu in Trbižu!
Naslovnica voznega reda (1. oktobra 1910) s prihodi in odhodi vlakov v Ljubljano in iz nje. Bodite pozorni na število vlakov v smereh proti Dunaju, Trstu in Trbižu!
Naslovnica voznega reda (1. oktobra 1910) s prihodi in odhodi vlakov v Ljubljano in iz nje. Bodite pozorni na število vlakov v smereh proti Dunaju, Trstu in Trbižu!
Naslovnica voznega reda (1. oktobra 1910) s prihodi in odhodi vlakov v Ljubljano in iz nje. Bodite pozorni na število vlakov v smereh proti Dunaju, Trstu in Trbižu!